tiistaina, lokakuuta 20, 2009

Ääää, mitä mä teen?

 Eilen oli muuten kuvauspäivä, enkä kuvannut kun muutaman tunnin alusta, ja kyllästyin.

Ensi maanantaina täytän 20 vuotta. Asun vielä kotona. Olen kakskymppinen ja asun kotona. Ahdistaa! Oon jo kuustoistavuotiaasta asti välillä enemmän, välillä vähemmän ja välillä en ollenkaan halunnut muuttaa pois kotoonta. Kuusitoistavuotiaana syynä oli lähinnä kamala perhetilanne (murkkuikäset sisarukset....) ja sen tilanteen rauettua enemmänkin halu rakentaa oma pesä. Vielä viime keväänä ajattelin että ei mulla ole mikään kiire, kun yksi omassa päässä tosi varma suunnitelma lässähti, olin tosi varma, että kyllä mä syksyllä muutan, viimeistään ennen lokakuuta asumaan poikaystäväni ja ehkä jonkun muunkin kanssa johkin ihanaan kolmioon. Oon muuten tosi hyvä haaveilee! Noh, olisi ehkä tätäkin suunnitelmaa pitäny käydä läpi poikaystävänkin kanssa vähän tarkemmin, kun sainkin kuulla ettei hän olekaan muuttovalmis, että sinne lössähti toinenkin suunnitelma. Kuitenkin halu muuttaa on ollut erittäin suuri ainkin elokuusta lähtien, kun tajusin etten pääse ainakaan poikaystäväni kanssa minnekään, vaivuin epätoivoon kuukaudeksi, mutta olen elossa taas! En ikinä kuvitellut asuvani yksin, en haluaisi asua yksin, en osaisi asua yksin, en vaan pärjäisi, mutta nytkun vaihtoehdot alkavat olla vähissä, olen jo melkein valmis laittamaan hakupaperit vetämään.

Ongelminahan tässä asiassa siis toimii ensinnäkin raha; teen töitä korkeintaan 20 tuntia viikossa, eli eipä sillä kuukaudessa pitkälle pötki, jos pitää yksin maksaa vuokra, vedet, sähköt, netit, puhelinlaskut ja kaikki MUTTA koska oon tosi fiksu tyttö (not) löysinkin internetin ihmeellisestä maailmasta Nuorisosäätiön sekä Espoon Kruunun! Olen ennenkin ainakin espoon kruunua katsellut, mutta silloin klikkasin suoraan vapaita kämppiä, jossa luki ettei ei vapaita, enkä tutkinut enempää. Nyt tutkin monen alueen hintatasot ja tajusin, että sekä nuorisosäätiön että espoon kruunun kautta jopa mulla ois varaa asua yksinäni! Oon rahan kanssa myös aika pihi, eli en EHKÄ sais kovin nopeesti ongelmia aikaan... kai.Kyllä se yksin asuminen kiehtoisikin vähän, voisi laittaa kaikkipaikat omannäköiseksi, laittaa ruman ruukun hyllylle, vaikka Jussi ei siitä pitäisikään!

Ennen näitä löytöjä vaihtoehtoina oli vaan kääntää poikaystävän pää, jota tein vaan tosi hienovaraisesti tai löytää jotakin ihmisiä tai siis ihminen kämppikseksi, jonka kanssa tultaisiin toimeen niin hyvin, että tarvitsisimme vain kaksion, taikka joku todella halpa kolmio, joita aika vähän on täällä tarjolla.

Mutta oih ja voih kun haluaisinkin muuttaa. Jos sais ton työn ohelle jotakin muutakin tulolähdettä, niin olisin vähän paremmilla mielillä. Täytyy nyt kattoa, että mitä teen.

Huvittais tanssia wanhoja tansseja, mistähän semmosia musiikkitiedostoja löytyis?

Epäloogista järjestystä ja selitystä havaittavissa, jei!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...