keskiviikkona, joulukuuta 01, 2010

Hei ja hyvää joulukuuta!

Ajattelin näin niinkun joulukalenterina toteuttaa tämmöstä musa-aihetta, koska musiikki on mulle erittäin rakas asia. Joka päivä pyrin tänne laittamaan youtubesta jonkun biisin jota rakastan, johon olen rakastumassa tai joka vaan jostain syystä saa hyvälle tuulelle vaikken muuten biisistä erityisemmin pitäisikään. Haluan myös laittaa esille lyriikat ja kertoa miksi mistäkin biisistä tykkään, mikä kohta iskee ja kovaa, tai mistä en kamalasti pidä.

Vietin tässä pari ihanaa päivää ihananaisen Jussini kanssa ja meillä on ollut tapana ottaa kuvia kuukausipäivinä. Jaksoin tätä hommaa ekat kaks vuotta ja sittemmin pyrittiin ottaa kuvii vaan vuosipäivinä ja noina puolivuosipäivinä :D. Yks pakollinen kuukausipäivä joka täytyy kuvata on marraskuun yhdestoista, jolloin meillä on kaksi vuotta ikäeroa! :D. Täytän ite lokakuun lopussa ja Jussi joulukuun alussa ja Jussi siis on mua nuorempi, joten marraskuussa meiän ikäero on just hauska!


























Kaikki kuukausikuvat ei aina ihan päivälleen osu ja on tämäkin yli puolikuukautta myöhässä, mutta tärkeintä on ottaa kuva juuri siinä välissä kun oon kaks vuotta vanhempi kuin Jussi. Tässä siis minä kamalat 21v ja Jussi söpöt 19v <3. Yritettiin vielä vikan kerran harrastaa teineilyä sydämillä, koska huomenna Jussikin poistuu teini-ikäisten maailmasta :(.

Ootteko muuten huomannu että spotifyn tuolla top-listalla kaikki biisit on ihan samanlaisia?

Mut koska Jussi, niin ensimmäinen joulukalenterin biisi liittyy Jussiin!



Tämä kyseinen kipale on esiintynyt blogissa ainakin kahdesti tätä ennen, mutta on hyvä! Boldaan ne kohat joista tykkään erityisesti, eli tässä biisissä lähes kaikki :D.

Am I loud and clear or am I breaking up?
Am I still your charm or am I just bad luck?
Are we getting closer or we just getting more lost?
I'll show you mine if you show me yours first
Let's compare scars I'll tell you whose is worse
Let's unwrite these pages and replace them with our own words


We live on front porches and swing life away
We get by just fine here on minimum wage
If love is a labor I'll slave till the end
I won't cross these streets until you hold my hand


I've been here so long I think that its time to move
The winter's so cold summer's over too soon
Let's pack our bags and settle down where palm trees grow
And I've got some friends some that I hardly know
But we've had some times I wouldn't trade for the world
We chase these days down with talks of the places that we will go

   
We live on front porches and swing life away
We get by just fine here on minimum wage
If love is a labor I'll slave till the end
I won't cross these streets until you hold my hand, until you hold my hand 


I'll show you mine if you show me yours first
Let's compare scars I'll tell you whose is worse
Let's unwrite these pages and replace them with our own words 



We live on front porches and swing life away
We get by just fine here on minimum wage
If love is a labor I'll slave till the end
I won't cross these streets until you hold my hand




Swing life away,
Swing life away,
Swing life away,
Swing life away

Niin eli tän biisin tarina lähti siitä kun Jussi tän tais mulle joskus lähetellä ja ihastuin sit aika pian et onpas söpöläinen biisi. Joskus sitten Jussille oli mesessä henkilökohtaisena viestinä pätkä: "I won't cross these streets until you hold my hand" ja kuvittelin sit et se varmaan meinaa mua niinkun silleen söpösti, koska Jussi oli joskus vähän tykänny musta. Liitin tän siis tietty Jussiin jo heti alussa koska Jussi tän mulle lähetti, mutta ton tekstin myötä aloin miettii et ehkä se on niinkun viesti mulle! Oon tosi herkkä kuvittelee kaikkii tämmösiä kivoja juttuja. Noh, eipä siitä sit menny kai kun pari kuukautta kun oltiinkin jo ihan in lööv. Nykyäänkin siis aina ja ikuisesti sen varmaan tuun Jussiin yhdistämään, niinkun monet muutekin Rise Againstin biisit.

Mun mielestä toi on ihana biisi ja mulle se kertoo tarinaa ihmisistä, jotka on läheisiä. Ei niitten välttämättä tartte olla mikään rakastunut pariskunta, voi ne olla myös hyviä läheisiä ystäviä. Eniten tää kertoo luottamuksesta ja läheisyydestä, näytän ja kerron sulle mun omat arvet kun säkin kerrot mulle ja kirjotetaan tää tarina uusiksi kertomaan meistä. Ihanaa tekstiä! Näytetään se oma haavoittuvuus ja ollaan niin läheisiä, ettei kävellä sen tien yli ilman et toinen on mukana käsikädessä.

Lisäksi tuolla puhutaan elämän elämisestä pienellä taakalla, jonka niinkun luen semmoseksi rennoksi elämäksi, ettei tartte omistaa paljoo kaikkee krääsää ollakseen onnellinen. Ja sit tuola on myös kysymyksiä kysymysmerkkeineen, joista tykkään ihan himona biiseissä!

Jussin yhistähän tähän ihan ekana, mutta kun kuuntelen vähän pidemmälle, tulee aina mieleen myös muita rakkaita ihmisiä, joille haluis ojentaa kätensä kun elämä tuo eteen niitä tärkeitä tienylityksiä. Tarjota kättä toisen tueksi, tai pyytää sitä omaksi tueksi.

Mulle parhaimmat ja tärkeimmät biisit on lähinnä tunteita, ihmisiä ja muistoja liitettyinä niihin, viis sanoista ja melodiasta :DD. Vaikkakin mun tosi monessa lempparibiisissä tietenkin on aivan mielettömät sanat, joista nimenomaan ne ihmiset ja muistot tulee mieleen.

Tästä biisistä on semmosia muistoja, että käytiin näitä Jussin kanssa kattelemassa kaapelilla joskus vuos sitten ja nimenomaan tämän biisin kohdalla laulaja sano ettei ihmiset lämpimissä maissa ymmärrä tätä biisiä ollenkaan, mut me suomalaiset ymmärretään kun meilläkin on kylmä :DD.

Pusipusiheihei <3

2 kommenttia:

  1. Te ootte kyllä yhessä niin tajuttoman sulosia.. mä viel muistan ku mä mietin et tuleekohan teist ny mitään ja tadaa sit olittekin jo yhessä ja mä väärässä xD

    VastaaPoista

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...