lauantaina, maaliskuuta 26, 2011

Musiikkia lapsuudesta

Meillä ei paljon semmosta ihan lastenmusiikkia kuunneltu kun automatkoilla kaseteilta, jotka äiti oli meille äänittänyt radiosta. Meillä kuunneltiin sambakarnevaalilevyjä, iskän älppäreitä, radiota ja kaikenlaisia kokoelma levyjä. Esimerkiksi semmonen kokoelmalevy sarja kuin Bonus ja erityisesti sen yksi osa, punavihreä levy oli todella suuri suosikki ainakin mun, siskon ja kavereiden kesken.

Rebecca ehdotteli tämmöstä musiikkihistoria postausta, mutta ite nyt kerron vaan mitä oon ihan lapsena kuunnellu, koska jossain välissä mun musiikinkuuntelu on lähteny niin lapasesta, etten millään sais tarpeeks kattavaa tekstiä omasta mielestäni siitä kaikesta ihanasta mitä oon kuunnellu ja kuuntelen.

Joitain ihan yksittäisiä artisteja, joita oon ite levysoittimeen tunkenu, joiden levyt oon ite halunnu ennen kun menin kolmannelle luokalle. Ihan ekana, joskus alle kuus vuotiaana, kuuntelin tosi innoissani Värttinää ja erityisesti levyä nimeltä Oi Dai, sekä Tommi Läntistä.



Eipä ihan lemppari värttinöitä youtube löydä, mutta tämä Oi Dai saa nyt kelvata, enemmän tykkäsin niistä vähän menevämmistä! Vinkkinä muuten että spotifysta löytyy koko Oi dai-albumi, että sieltä voi kuunnella lisää! Kyllä mä näitä vieläkin tykkään kuunnella, erilaista musiikkia ja ehkä tämäkin syynä siihen, miksi oon oppinu kuuntelemaan oikeesti niin kaikenlaista musiikkia.

Tommi Läntisen biiseistä löytyy oikeestaa vaan huonoja liveversioita, niin en viitti ees laittaa tähän ;(. Mutta Rööperin kuu, Olen onnellinen, Aika on hiekkaa, Nyt ollaan näin ja korkealla ja kovaa  tais olla ne mun lempparit :D. Semmonen kun Rakkauden veturi kannattaa kans kuunnella, oli Krisun lemppari joskus! :D Voisin tietty hakee kaikki kolme albumia, jotka tuola laatikossa makaa, ja tarkistaa, mutten jaksa! Sit tietty ohan Tommilla toi Syvälle sydämeen sattuu, jonka varmaan monet tuntee. Todella kaunis ja surullinen kappale. Spotify löytää myös Tommia paljon!

Sitten tuli tämä todella syvällinen popmusiikki, XL5, Aqua sekä Nylon Beat.



XL5 on oikeesti jäätä ja tulta edelleen, että huhhuh! :D Kyllä oikeesti jos joskus on jostakin musiikista tosissaan tykänny, niin kyllä ne iskee aina! Spotify ei omista kokonaisuudessaan tätä albumia nimeltä Jäätä ja tulta, joka oli se jota kulutin niin loppuun asti, mutta sieltä löytyy albumi nimeltä Suomihuiput, joka sisältää poitsujen 20 parasta biisiä, eli melkeen kaikki tolta mun lempparialbumilta :D. Deja vu, Älä jätä minua, Kahdestaan, Jäätä ja tulta, Sydäntenmurskaaja, Verkko ja Kiinni jään. Oli siellä siis muitakin vielä kyseiseltä albumilta, mutta noi on niitä mun lemppareita, plus tuo Tää on mun kotini, jonka laitoin tohon soimaan.



Aqualta kaikki tietää tietty Barbie Girlin, mut voi juma tää Doctor Jones on paras! :D My oh My, Roses are red, Lollipop, Calling You, Turn back time, Happy boys and Girls ja okei, koko levy on ihan loistava! :D Siis tää Aquarium, kyllä edelleen tulee tosi hyvä fiilis jos laittaa soimaan :D. Spotify löytää!



Valehtelija oli se thö albumi, jonka halusin omakseni ja ylläoleva Ainut jonka sain oli ehdoton lemppari albumilta ja on edelleen! Tuon kautta sitten tutustuin vanhempaankin nailoniin.Valehtelija, Patteri, Liikaa, Mies, Paikka palaa, Jonain päivänä ja Koditon oli kans kovia biisejä ja tätä albumia soitettiin ahkerasti poni- ja barbileikkien taustalla :D.

Bäkkärit oli erittäin kova sana Millenium-levynsä kanssa ja sitäkin ennen meillä kuunneltiin söpöjä poikia jenkkilästä, Britney kahden ensimmäisen levynsä kanssa oli kans tosi jees ja kaks ekaa levyä tässä talossa oli, Lou Bega, ai että. A-teens, Abbacoverit oli kovaa kamaa ja smurffejakin kuunneltiin. Sit joskus tuli kans TikTak, mutta sillon olinkin jo aika iso :D.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...