tiistaina, maaliskuuta 13, 2012

Hei, haluaisin töitä!

Hei, olen Eveliina 22v Espoon Lippajärveltä ja tämä on työhakemus! Opiskelen audisovisuaalista viestintää ja tarkoitus olisi valmistua tänä keväänä. Parhaillaan suoritan työssäoppimisjaksoa Fleimillä, joka on kristillinen nuortenlehti sekä verkkoympäristö. Harjoitteluni loppuu toukokuun lopussa tietääkseni, jonka jälkeen olisin erittäin innokas astumaan remmiin jonnekin muualle palkkaa vastaan.

Kyllä, haluan rahaa työstäni, eli harjoitteluun ilman palkkaa en lähde valmistuttuani, vaikka se hyvin yleistä media-alalla esimerkiksi on ja kyllä, haluisin mieluiten jotain media-alan hommia. Tarvitsen palkan jotta voin elää, kiitos ymmärryksestä. Ilmapiiristä riippuen voin kyllä tehdä aika laajasti mitä vain, kunhan viihdyn ja kunhan minun ei tarvitse ajaa autoa, sillä tapauksessani se olisi laitonta. En ole tehnyt mitään rikoksia, en vain omista ajokorttia.

En halua alkaa puhelinmyyntiin, vaikka sitä kuinka taitavasti peittelisittekin, ettekä suostuisi vastaamaan suoraan suoraan kysymykseen työpaikasta jota tarjoatte. Haluaisin työn jossa en ole vain osa konetta, vaan osa tiimiä ja minuun suhtaudutaan kuin ihmiseen, en siis esimerkiksi kaipaa paikkaa ruokakaupan kassalla, mutta esimerkiksi jossain pirteässä liikkeessä myyjänä toimiminen ja vaikka samalla somistaminen puolestaan olisi oikein mukavaa.

Mielelläni oppisin työssäni, mutta kelpaa myös täysin aivoton puurtaminen, jonka saa ainakin jättää työpaikalle ja kotona olla kokonaan irti työstä.

Haluaisin media-alalle, mainosalalle, visuaaliseen viestintään tai photoshopilla, illustratorilla tai indesignillä askerteluun toisten suunnittelun mukaan, sillä minulla on silmää ja ajattelen mielestäni aika eritavalla kuin muut. Uskon että minun näkemykselläni olisi käyttöä. Huomaan sommittelut jotka kusee, fontit jotka ei toimi ja värit jotka sattuu silmään tai viestittää jotain aivan muuta ja olen näistä enemmän kuin erittäin innokas oppimaan hirveästi uutta.

Haluaisin työssäni olla oma itseni ja viihtyä ja näiden vastineeksi olen erittäin innostunut ja ahkera tekemään. Mielestäni kamalinta on olla töissä paikassa jossa ei riitä tekemistä. Olen nopea oppimaan ja omaksumaan uusia asioita ja olen myös aika taitava itsenäisesti oppimaan asioita.

Minua ei tarvitse palkata kokopäiväiseksi edes kesällä jollon kaikki nuoret keräävät mahdollisimman paljon rahaa. Mieluummin tekisin vähän vähempiä tunteja, jotta kerkeisin myös nauttia elämästä, sillä niitä meillä on vain yksi.

Olen opiskellut peruskoulun jälkeen lukiossa, jossa taideaineista ja multimediasta tuli hyviä numeroita. En koskaan ole pitänyt lapsista, mutta päädyin silti vuodeksi leikkimään sellaisten kanssa kahteen eri iltapäiväherhoon ja nykyään tulen sellaistenkin kanssa toimeen. Lapsia olen myös vahtinut yksityiskodeissa ja kuorosodassa kerkesin käydä pyörähtämässä kuoro-oppaana yhdellä kaudella. Tämän lisäksi olen myös henkilökohtainen avustaja ja kerennyt paimentaa rippikoululaisia neljäntoista leirin verran sekä pidän koirahotellia luonani suhteellisen usein eli lähinnä tällainen eri-ikäisten ja kokoisten elävien olentojen hoitotyö on pitänyt minut kiireisenä. Nettisivuja ja muuta grafiikkaa olen tehnyt sillon tällöin.

Osaan myös editoida videoita, muokata kuvia sekä olen tullut kakkoseksi eräässä animaatiokilpailussa, eli animointikin onnistuu. Digikuvaaminen ja videokuvaaminenkin onnistuu, joista ensimmäisessä olen huomattavasti parempi kuin toisessa. En osaa piirtää, mutta sitäkin voin tarpeeks mukaan harjoitella!

Tulevaisuuden suunnitelmissa olisi löytää mieluiten työpaikka jossa voisi viihtyä vuosiakin ja jossa voisi samalla ehkä kehittyä media-alan osalta, jotta ei tarvitsisi opiskella lisää. Hakupaperit on lähteneet graafiseen suunnittelun, printtimedian ja muun tuollaisen suuntaan ja ajattelin näitä iltaopiskelijana lähteä sitten lukemaan jos jonkun työpaikan saisin.

Jos minusta haluaa lisää opiskella, voi kysyä, taikka tutkia täältä tagia nimeltä minä, taikka tehdä molemmat!

Ystävällisin terveisin,
Eveliina

= turhautuminen työnhakuun

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...